Volleybaloefeningen die je thuis kunt doen

Niet iedereen heeft een abonnement op de sportschool. Daarom maken we bij Verpoorten Vitality trainingsschema’s voor volleyballers die je gewoon thuis kunt doen. We passen het schema aan op de apparatuur die je hebt. Heb je helemaal geen fitnessspullen? Geen probleem. Ook met alleen lichaamsgewicht kunnen we jou flink laten zweten… en je volleybalprestaties verbeteren! 🙂

Je lichaam bepaalt voor een groot deel hoe goed je presteert in het volleybalveld. Hoe snel ben je? Hoe lang heb je nodig om te herstellen van een rally? En hoe hard kan je die bal een mep verkopen? En ook heel belangrijk: heb je geen last van vervelende blessures? Het is belangrijk om je lichaam goed in vorm te houden.

Train je lichaam thuis: presteer beter in het veld

Eén van de manier om je lichaam in top shape te krijgen (en te houden) is krachttraining doen naast je volleybaltraining. Je kunt krachttraining op verschillende manieren aanpakken. Je gaat bijvoorbeeld naar de sportschool, of je schakelt een personal trainer in. Maar je kunt het ook anders aanpakken: krachttraining voor volleybal kan ook thuis.

Het vraagt wel om wat discipline, maar wij kunnen genoeg oefeningen verzinnen waar je geen sportschool voor nodig hebt. Veel van deze oefeningen maken slim gebruik van je lichaamsgewicht. Zo til je het niet zwaar, maar krijg je het zeker wel zwaar.

Volleybaloefeningen voor thuis op jouw niveau

Hoe zwaar je het krijgt hangt van jezelf af. Verpoorten Vitality heeft thuistrainingen voor volleybal op verschillende niveaus: beginner, gemiddeld en gevorderd. Heb je specifieke wensen, of heb je blessures waarvan je moet herstellen? Laat het dan weten. We maken in de app een training op maat voor je.

Was je op zoek naar een gratis oefenschema voor thuis? Dan moeten we je helaas teleurstellen. We geven trainingen op maat, waarbij we het heel belangrijk vinden dat je veilig en verantwoord traint. Daar hoort een goede begeleiding bij en die kunnen we niet gratis aanbieden. Benieuwd naar het programma van Verpoorten Vitality? Vraag dan hier jouw gratis proefperiode aan!

Heb je wel fitnessapparaten thuis?

En zit er al een laag stof op? 

Geef dan even aan wat je allemaal in huis hebt. Dus kettlebells, dumbells, crosstrainers, elastieken of gewichtsvesten. Geef het aan ons door en we kijken of ze bij onze volleybaloefeningen voor thuis passen.  Sommige oefeningen kan je met of zonder apparaten doen en ook daar passen we jouw thuistraining op aan.

Fit For Volleyball: introductie

De kennis over hoe je als (beach)volleyballer fitter wordt, is moeilijk vindbaar. Hoe spring ik hoger? Hoe sla ik een bal harder in het veld? Plyometrie, maximaalkracht, post-activation potential, snap jij het nog? Fit For Volleyball biedt de uitkomst. Dit is hét online fitnessprogramma specifiek voor de volleyballer en beachvolleyballer. Als deelnemer aan Fit For Volleyball krijg je toegang tot een virtuele omgeving. In deze omgeving krijg je begeleiding in de vorm van training, voeding en online coaching.

Met Fit For Volleyball train je individueel (in de sportschool, op het veld of thuis) om specifiek fit te worden voor (beach)volleybal. Dit maakt het mogelijk om in het veld het verschil te maken en te genieten van de mooiste sport die er is!

Maak kennis met: Paul Lammers

Mijn naam is Paul Lammers, ik maak jouw persoonlijke fysiek volleybal trainingsplan. Bij Fit For Volleybal doorloop je eerst een intake (vragenlijst) en vervolgens ga ik aan de slag om jouw persoonlijke trainingsplan te maken!

Ik ben momenteel o.a. fysieke trainer bij Team NL. Ik heb in het verleden met Guido Vermeulen, Koos Klein en Ron Zwerver het HVA-talentteam volleybal in Amsterdam opgestart en fysiek begeleid. Ook heb ik samengewerkt met Peter Blangé bij het nationale herenteam indoor volleybal, bij jong oranje in 2007 en bij beachvolleybal Team Holland in de opstartfase in datzelfde jaar.

Maak kennis met: Bas Verpoorten

Hoe word ik fit voor volleybal?
Zelf trainen naast je beach- of zaaltrainingen zonder doelgerichte strategie kan frustrerend zijn. Je gaat naar de sportschool of besluit om thuis of buiten te gaan trainen. Je weet echter niet hoe je dit het beste aan kan pakken als (beach)volleyballer/volleybalster.

Welke oefeningen passen het beste bij mij? Hoe vergroot ik mijn uithoudingsvermogen en kan ik sneller worden? Hoe kan ik werken aan mijn sprong- en slagkracht? Hoe kan ik het beste afvallen of aankomen?

Kortom: Hoe kan ik als individuele (beach)volleyballer of (beach)volleybalster specifiek fit worden voor (beach)volleybal?

Het antwoord op deze vraag is moeilijk vindbaar. Daarom heb ik Fit For Volleyball opgericht. Met Fit For Volleyball maak ik deze informatie beschikbaar voor alle (beach)volleyballers.

Mijn naam is Bas Verpoorten, personal trainer, vitaliteitscoach, voedingscoach en oprichter van het Fit For Volleyball programma. Ik heb 8 jaar op het hoogste niveau gebeachvolleybald en online zal je door mij gecoacht worden. Doordat ik inzicht heb in je voeding en je specifieke feedback zal geven, kan ik je helpen en motiveren om jouw doelen te bereiken. Tijdens het Fit For Volleyball programma kan je mij elke dag inzetten als jou persoonlijke online coach. Wij begeleiden dagelijks volleyballers en volleybalsters van verschillende niveaus om specifiek fit te worden voor (beach)volleybal.

Wil jij fitter worden in het veld, dan is Fit For Volleyball het programma voor jou. Benieuwd of het Fit For Volleyball programma iets voor jouw is? Vraag dan hier jouw gratis proefperiode aan!

Testimonials over Fit For Volleyball

Om stappen te zetten naar een hoger niveau volleybal zou ik flink moeten gaan fitnessen. Nou vond ik fitness zeker niet een van de leuke dingen om te doen. Maarja als je beter wil worden moet je toch ook sterker worden.

Ik begon bij Fit For Volleyball met 2 keer per week krachttrainen. Ik weet niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen, maar ik ben krachttraining leuk gaan vinden en nu anderhalf jaar verder vind ik het alleen maar leuker. Het feit dat ik nu hoger kan springen en harder kan aanvallen geeft mij een onwijs vrij gevoel en nu ik komend seizoen in de eredivisie voor Taurus mag uitkomen maakt dat het helemaal de kers op de taart!

Onwijs bedankt Fit For Volleyball!

Sven de Koe
Sven de KoeNiveau: Eredivisie

Ik ervaar het trainingsplan van Fit For Volleyball als zeer prettig. Fit For Volleyball weet je perfect uit te dagen! Ik had een schouderblessure en het programma werd helemaal op maat gemaakt zodat ik pijnvrij kon trainen en zelf van mijn blessure af kwam.

Dankzij de trainingen heb ik mij als beachvolleyballer flink kunnen verbeteren. Er was een groot verschil te zien tussen mijn fysieke prestaties aan het begin en aan het eind van het seizoen. Met name doordat ik door fysiek fitter te zijn, mijn techniek beter uit kon voeren.

Ondertussen maak ik al 1,5 jaar gebruik van Fit For Volleyball en is het een vast onderdeel geworden van mijn wekelijkse routine.

Serge ’t Hoen
Serge ’t HoenNiveau: 1e divisie

Ik volg twee tot drie keer in de week het programma van Fit For Volleyball. Ik speel beachvolleybal bij dames midden/hoog en ik had mezelf in 2019 ten doel gesteld om een toernooi derde divisie te spelen.

Ik merkte dat ik kracht miste om beter te worden. Zowel om laag te zitten, snel naar de bal te kunnen, als om te springen. Dankzij de trainingen van Fit For Volleyball was het beachseizoen een succes en heb ik erg goed gepresteerd in het 3e divisie toernooi!

Marjolein van den Berg
Marjolein van den BergNiveau: 3e divisie

Fit For Volleyball is DE personal trainer in je broekzak. In aanloop naar het vorige seizoen heb ik tijdens de winter twee keer per week getraind om fysiek nog beter te kunnen presteren op het zand.

Voor mij heeft Fit For Volleyball een gevarieerd plan samengesteld dat bestond uit oefeningen voor kracht, coördinatie, explosiviteit en conditie. Het is een heel fijn programma en ik merk een zeer positieve impact op mijn fysieke prestaties tijdens het beachvolleyballen.

Ik heb altijd al veel tijd in de sportschool besteed aan beachvolleybal-specifiek training, maar dit geeft me de boost die ik nodig heb om te knallen in het veld, bedankt Fit For Volleyball!

Steffen Bruns
Steffen BrunsNiveau: 2e divisie

Ik volg nu 2 maanden samen met mijn vriendin het programma van Fit For Volleyball en dat bevalt uitstekend! Ik volg beachvolleybal specifieke training met als hoofddoel ‘hoger springen, harder slaan’, en daar weten ze bij Fit For Volleyball natuurlijk alles van. De trainingen zijn goed opgebouwd zodat de benodigde kracht en conditie worden versterkt terwijl snelheid wordt behouden. Ook is er veel aandacht voor het voorkomen van blessures.

Bas coacht en motiveert op zeer positieve wijze, hierdoor wil je graag ‘voor hem’ werken. Dit is zijn grote kracht, los van zijn fysieke natuurlijk. Ook gebruikt hij onze eigen humor om ons door moeilijke momenten heen te loodsen als we diep moeten gaan.

Ik voel me al een stuk sterker en dat merk ik ook in het zand, en we zijn nog maar net begonnen!

Roeland Nieboer
Roeland NieboerNiveau: Heren hoog

Zowel mijn vriend en ik volgen het programma van Fit For Volleyball. Net als mijn vriend volleybal ik in de zaal (2e klasse) en op het strand (3e divisie), en we wilden wat extra power en uithoudingsvermogen kweken om beter te presteren, maar ook om ons wat fitter en beter te voelen en om blessures te voorkomen. Bij Fit For Volleyball krijgen we volleybal-specifieke oefeningen, die precies daar op gericht zijn, en zijn we dus aan het juiste adres. De training duurt een uur en bestaat uit een kracht gedeelte met gewichtheffen, en een high intensity interval gedeelte. Ik had zelf geen enkele ervaring met gewichtheffen voordat ik met Fit For Volleyball begon, maar Bas en Paul leggen dit perfect uit. Ook wordt de training goed opgebouwd, eerst met niet te veel belasting de globale techniek aanleren, en daarna de techniek finetunen en de belasting opvoeren. Via het insturen van techniekvideo’s let Bas erg goed op dat we de wat meer technische oefeningen zoals de deadlift en de squat met gewicht goed en veilig uitvoeren, geeft goede aanwijzingen over de houding en moedigt ons aan op een positieve en vriendelijke manier. Bas weet ook veel over spieren, gezondheid, etc, en we kunnen van alles vragen. Het high intensity gedeelte is precies dat – lekker intens en er even flink tegenaan. We wisselen intensieve oefeningen met de aquabag of aquabal af met krachtoefeningen op de mat. Ik vind de aquabag en aquabal erg leuk en goed, en merk (onder andere aan de hand van de lekkere spierpijn achteraf:) dat ik een boel verschillende spieren die train belangrijk zijn voor volleybal, met name de rug en schouders. Ik ben nu 2.5 maanden bezig en merk al dat ik fitter en sterker ben. Soms voelde ik met volleyballen mijn schouder maar dat is nu zo goed als verdwenen, en ik ben nog nooit zo sterk geweest in mijn benen, armen en schouders.

Loes Buijze
Loes BuijzeNiveau: 3e divisie

Veelgestelde vragen over Fit For Volleyball

Moet ik lid zijn van een sportschool?

Nee, bij Fit For Volleyball heb je ook de keuze om je trainingen thuis of buiten uit te voeren.

Hoelang duurt mijn Fit For Volleyball plan?

Bij Fit For Volleyball geloven we niet in snel resultaat. Jij als deelnemer gaat minimaal 6 maanden aan de bak met je plan. Wij willen je hulpmiddel zijn om je resultaat te behalen en te behouden. Bij Fit For Volleyball heb je de keuze uit drie abonnementen: 6, 12 of 18 maanden.

Gaan jullie mij begeleiden in de sportschool?

Nee, alle begeleiding gebeurt online via een app. Op je mobiel of pc kun je je trainingsschema’s (met 3D animatie + uitleg) zien en zo kun je dus gemakkelijk zelf aan de slag in de sportschool. We zijn er dus toch bij als personal trainer in je broekzak ;-).

Houden jullie rekening met mijn (drukke) weekplanning?

Ja zeker, juist bij een druk leven heb je wat hulp nodig hoe je dit het beste kunt aanpakken. Jouw Fit For Volleyball coach zal je hier goed bij helpen.

Hoeveel tijd ben ik kwijt aan Fit For Volleyball?

Als je het slim aanpakt hoeft het niet veel tijd te kosten. In het begin kan het misschien een beetje wennen zijn, maar wij gaan je helpen! Reken op minimaal 2 trainingen per week van ongeveer een uur. Je kunt het aantal trainingen zelf verhogen in overleg met je coach.

Direct je abonnement afsluiten?

Kies hieronder het abonnement dat het beste bij je past.

6 maanden

49,- per maand

  • Je krijgt iedere maand nieuwe persoonlijke trainingsschema’s voor in de gym of thuis;
  • Je krijgt inzicht, richtlijnen en tips voor je voeding;
  • Je krijgt iedere dag toegang tot je eigen online coach;
  • Je krijgt elke dag toegang tot onze online omgeving en app;
  • Kies jouw doelstelling (hoger springen, harder slaan of fit worden/blijven).

12 maanden

39,- per maand

  • Je krijgt iedere maand nieuwe persoonlijke trainingsschema’s voor in de gym of thuis;
  • Je krijgt inzicht, richtlijnen en tips voor je voeding;
  • Je krijgt iedere dag toegang tot je eigen online coach;
  • Je krijgt elke dag toegang tot onze online omgeving en app;
  • Kies jouw doelstelling (hoger springen, harder slaan of fit worden/blijven).

18 maanden

29,- per maand

  • Je krijgt iedere maand nieuwe persoonlijke trainingsschema’s voor in de gym of thuis;
  • Je krijgt inzicht, richtlijnen en tips voor je voeding;
  • Je krijgt iedere dag toegang tot je eigen online coach;
  • Je krijgt elke dag toegang tot onze online omgeving en app;
  • Kies jouw doelstelling (hoger springen, harder slaan of fit worden/blijven).